עבודה לכולם

עבודה והכשרות לכל סוגי האוכלוסיות בארץ

אימייל מרקטינג: מה זה אומר – ואיך זה יכול להועיל לעסק שלכם?

עולם המחשוב, המחשוב הנייד, רשת האינטרנט, רשתות חברתיות ועוד, שינו את השיווק ללא הכר במשך השנים. עם זאת, ישנו ערוץ תקשורת אחד מול הלקוחות, אשר נשאר שימושי מאוד לשיווק מאז ראשית ימי המחשוב: הדואר האלקטרוני.

מה זה בדיוק אימייל מרקטינג ומה התועלת שגלומה בו עבורכם?

גישה ישירה ללקוח

בהגדרה כללית, אימייל מרקטינג הוא שיווק באמצעות הודעות דואר אלקטרוני. הדואר האלקטרוני מספק גישה ישירה ומהירה ללקוחות – קיימים או פוטנציאליים. מדובר כיום בתחום רחב למדי, שמציע לעסקים אפשרויות רבות ומתוחכמות. תוכלו להאזין לפודקאסט בנושא, בכדי ללמוד עוד ולהתעדכן. את הנמענים נהוג לנהל במסגרת "רשימות תפוצה" שונות ולכל רשימת תפוצה יש כמובן מכנה משותף – היא לא סתם אוסף כתובות אימייל אקראי. אלה יכולים להיות למשל לקוחות קיימים, שאתם מעוניינים "לשמר" ולעודד לבצע רכישות נוספות. אלה יכולים להיות גם מתעניינים שעוד לא רכשו דבר, שבכוונתכם לנסות להפוך ללקוחות בפועל.

התועלות עבורכם

אלה כמה תועלות בסיסיות שיש לאימייל מרקטינג להציע לעסקים:

  • השגת לקוחות חדשים.
  • השגת עוד מכירות, מלקוחות קיימים ולקוחות חדשים.
  • שמירת העסק בתודעת הלקוח.
  • היכולת להעביר ללקוחות (או למתעניינים) עדכונים שונים לגבי העסק, כולל למשל לגבי מבצעים קרובים.
  • כל זאת, מתבצע מבחינתכם באופן פשוט למדי.
  • אימייל מרקטינג הוא זול יחסית לשימוש, גם בהיקפי נמענים גדולים.
  • אפשרויות טכניות רבות, לקבלת מידע על תגובת הלקוח למסר.
  • תחום וותיק, שיש עבורו כיום פתרונות רבים ובשלים.
  • נוחות ללקוח. מדובר באופן תקשורת א – סינכרוני. כלומר, תקשורת שאינה תלויה בזמינות הצד השני. הלקוח ניגש למסר שהעברתם לו בזמן שנוח לו והוא מגיב עליו גם כן, אם וכאשר נוח לו לעשות זאת.

אימייל מרקטינג: מה זה אומר - ואיך זה יכול להועיל לעסק שלכם?

עוד כמה נקודות חשובות

מדובר כאמור בתחום רחב ומתוחכם, שלא נוכל כאן לכסות את כולו. אבל "על קצה המזלג", עוד כמה נקודות חשובות ומעניינות:

  • את האימיילים ניתן לאסוף בדרכים רבות, דוגמת אנשים שנרשמו לאתר שלכם.
  • הנמענים אמורים להיות כמובן לקוחות שמסכימים לקבל דיוור כזה, תוך התחשבות בחוק הספאם. חריגה מכך, עלולה להפוך ל"גול עצמי" מתמשך. זאת, הן מבחינת השגת מטרותיכם המיידיות (כהגדלת מכירות) והן בתמונה הגדולה יותר, מבחינת פגיעה במוניטין.
  • ניתן וחשוב לבצע פילוח של הנמענים בצורות שונות וחכמות. כך העסק יוכל להתאים באופן מיטבי, בין המסר לבין הנמען. במקביל, כך תימנעו מהטרדת הלקוחות והרחקתם.
  • בכל מקרה, חשוב לתת ערך מוסף במסרים. ערך כזה, יעודד את הנמענים לפתוח את ההודעות שלכם ולא להסיר עצמם מרשימת התפוצה.

לסיכום

כשם שכל עסק צריך להשקיע בשיווק, כך חיוני כיום לכל עסק, להכיר את עולם האימייל מרקטינג.

נגישות