עבודה לכולם

עבודה והכשרות לכל סוגי האוכלוסיות בארץ

מחשוב בענן לעסקים: איך בוחרים את הספק המתאים?

מחשוב ענן לעסקים, מסוגל לענות כיום כמעט על כל אתגר עסקי שדורש מחשוב. זה כולל את כל מה שהמחשוב בסגנון הישן ענה עליו ויותר, מאחר שהוא למעשה פותח הזדמנויות מסוגים חדשים. ניתן בצורה כזו להשיג שירותי אחסון מידע, גיבוי והגנה על המידע הזה, שרתים בענן, תוכנות ניהול עסקי שונות כשירות ענן (ERP למשל) – הרשימה ארוכה. לשירותי ענן מגוון יתרונות, בהם חסכון ניכר במשאבים עבורכם וגמישות עסקית יוצאת דופן. על רקע כל זאת, צמח שוק ספקי ענן רחב. כיצד בוחרים מתוכם, ספק שהוא גם איכותי וגם מתאים לכם ביותר?

אמינות ומוניטין

בחירת ספק ענן איננה דבר של מה בכך, מאחר שאתם למעשה תוציאו מחוץ לעסק (אליו) מידע רגיש ואחריות על תשתיות לתהליכי עבודה חשובים. יש לכך למעשה מגוון היבטי אבטחה, פרטיות ואפילו רגולציה. לכן, חשוב לבחור בחברה שמספקת שירות איכותי במיוחד, אשר תוכלו לסמוך עליה לאורך זמן. את האמינות תוכלו להעריך על פי מגוון מקורות – המידע באתר הספק, חיפוש חופשי לגביו וכמובן, הטוב ביותר, אם יש לכם המלצות לגביו מקולגות שכבר התנסו בשירותיו.

התמחות מול מגוון

מה היקף השירותים שמציע ספק הענן? ישנו מצב, שבו ספק ענן מתמחה בסוג שירותים מסוים ואפילו בשירות ספציפי אחד. אם מדובר בסוג שירותים אשר חשוב לכם ביותר, שירותים שהם מהותיים לתפעול הליבה העסקית שלכם, ייתכן שתעדיפו ספק כזה. במקרים אחרים, ספק שירותי הענן מתמחה בתחום שירותים מסוים ולכן מציע כמה שירותי ענן במסגרתו. כדאי להיזהר מספקים שמציעים יותר מדי דברים, בוודאי אם בונים על תמיכה טכנית מהם. שלא תמצאו עצמכם עם ספק שעושה הכול אבל לא מומחה בכלום.

מחשוב בענן לעסקים: איך בוחרים את הספק המתאים?

עלויות שמתאימות לכם

כעקרון, שירותי ענן מוזילים עלויות ומאפשרים לשלם בהתאמה גבוהה מאוד למה שאתם צורכים בפועל. עם זאת, יש בכל זאת הבדלים בין חבילות ומחירים של ספקי ענן שונים. לכן, עלויות החבילות השונות שמציע הספק, חייבות להתאים לכם. בהקשר זה, כדאי לקחת בחשבון שבעתיד סביר שהתכניות שלכם ישתנו באופנים שונים. ייתכן שתזדקקו לחבילות רחבות יותר ואולי לשירותים נוספים. האם הספק מציע הרחבות כאלה וכמה הן עולות?

איכות התשתיות, כמפתח לביצועים

ספק ענן איכותי, עובד עם תשתיות מחשוב איכותיות. למשל, התבססות על דיסקים מסוג SSD ועבודה במקביל עם כמה חוות שרתים, בפריסה גלובאלית. תשתיות כאלה, מתפקדות היטב לאורך זמן בביצועים גבוהים ותודות לכך, הספק גם יהיה מוכן להתחייב בנידון. בפועל, הדבר מתבטא בהסכם רמת השרות מול הספק (SLA) ובהתחייבות לזמינות אופיינית של 99.99% מהזמן.

התמיכה הטכנית – חייבים רמה גבוהה

מאחר שמערכות המחשוב במסגרת שירותי ענן הן פחות בשליטתכם, חשוב מהרגיל לגביהן היבט התמיכה הטכנית. חייבים לבחור בספק ענן, אשר יכול לספק תמיכה טכנית איכותית, באופן רציף ובערוצי גישה אשר נוחים לכם. נזכיר, שמחשוב ענן מפשט את המחשוב הפנימי שלכם ובכך מצמצם באופן ניכר את הצורך בתמיכה טכנית עבורו. אבל מצד שני, הוא מוסיף את הצורך בתקשורת אינטנסיבית למדי מול ספק חיצוני מרוחק וזה כשלעצמו, היבט שמחייב תמיכה טכנית זמינה, ברמה גבוהה.

לסיכום

יש לשער שהמעבר על טיפים אלה לכל הפחות המחיש לכם, שמודבר בנושא בעל היבטים רבים וחשובים. לכן, מומלץ לבצע את הבחירה בתשומת לב רבה, על פי טיפים אלה ואחרים.

נגישות