עבודה לכולם

עבודה והכשרות לכל סוגי האוכלוסיות בארץ

קידום באינסטגרם: המדריך לשיווק עסקים ברשת החברתית

קידום באינסטגרם

השיווק ברשתות החברתיות תופס תאוצה, ואם נודה באמת – הוא הפך לאחד מאפיקי השיווק העיקריים עבור עסקים. אחת הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בשנתיים האחרונות היא האינסטגרם, ועם השנים היא השתכללה ונוספו לה שלל פיצ'רים חדשים שתורמים באופן ניכר לקידום האורגני של הפרופיל העסקי. מעוניינים לשווק את העסק שלכם באינסטגרם? הכנו לכם מדריך קליל ומתומצת.

הקמת פרופיל באינסטגרם: איך מתחילים לקדם?

רגע לפני שנצלול אל תוך המאמר, ונסביר על דרכים שונות לקדם את העסק באינסטגרם – נתחיל מההתחלה. כשאתם מקימים פרופיל חדש באינסטגרם, לרוב, הוא יהיה יתום וריק מתוכן, וכך גם ריק מעוקבים ותגובות. לכן, בתור התחלה מומלץ לברר על קניית עוקבים באינסטגרם, ואף לשקול לבצע קידום ממומן, על מנת לתת לפרופיל שלכם "בוסט" ראשוני. כדי שעוקבים פוטנציאליים ירצו לעקוב אחרי העמוד, חשוב למלא אותו בתוכן ראשוני, ופה מומלץ לבנות אסטרטגיית תוכן שממוקדת לקהל היעד שלכם.

קידום אורגני – זה אפשרי?

בגדול – כן. אפשר לקדם את העמוד באופן אורגני באינסטגרם, אבל חשוב להבין שזה לוקח לא מעט זמן ומצריך עבודה ותשומת לב. יש כמה עקרונות מאוד בסיסיים לקידום אורגני ברשת החברתית, והם מתבססים על הגדלת החשיפה, ועל יצירת אינטראקציה עם העוקבים החדשים והקיימים.

החשיפה באינסטגרם יכולה להיות רחבה במיוחד – כל עוד תקפידו על אסטרטגיה נכונה שממוקדת לקהל היעד שלכם. איך תעשו זאת? הנה כמה טיפים חשובים:

  • השקיעו בתוכן – תוכן איכותי שמותאם לעוקבים שלכם הוא אחד הדברים הבסיסיים ביותר בקידום האורגני. אל תמלאו את העמוד בפוסטים שיווקיים, ומצאו את האיזון בין פוסטים עם ערך לבין פוסטים שיווקיים. בתור התחלה, כדאי להעלות רק פוסטים עם ערך לגולש, ובהמשך (לאחר שתייצרו אמון עם העוקבים), תוכלו להתחיל לפרסם.
  • מלאו את כל הפרטים בביו – הביו של הפרופיל שלכם יכול לסייע לכם לקדם את העמוד. אל תפסחו על השלבים השונים, החל משילוב מילות מפתח רלוונטיות, ועד להטמעת קישור לאתר שלכם.
  • להאשתגים יש כוח – דרך נהדרת לחשוף את הפרופיל לקהלים חדשים היא באמצעות האשתגים. חשוב לבצע מחקר האשתגים על מנת להבין אילו האשתגים יתאימו לפוסטים שלכם ואילו לא. רצוי לשלב בין האשתגים גדולים לבין האשתגים קטנים, אך במקרים מסוימים, ייתכן ותעדיפו להתחיל עם האשתגים קטנים יחסית, ומשם לצבור תאוצה.
  • השתמשו בכל הפיצ'רים של אינסטגרם – הרשת החברתית מתחדשת כל הזמן, ויש פיצ'רים חדשים וייחודיים שעשויים לסייע לכם להגדיל חשיפה, למשל רילס, סטורי ואפילו IGTV. כמו כן, כדאי להשתמש בפילטרים באינסטגרם כצעד שיווקי, ולנצל את כל האפשרויות שאינסטגרם מציעה, כמו סקרים בסטורי או פתיחת תיבת שאלות. זה יאפשר לכם לייצר אינטראקציה עם העוקבים הקיימים, לשמר אותם ואף ליצור אמון מול המותג.

אפשר ללמוד את זה לבד?

בהחלט כן. היום, יש מגוון רחב של מדריכים חינמיים ברשת, שיסייעו לכם ללמוד כיצד לקדם ולשווק את פרופיל האינסטרם שלכם על הצד הטוב ביותר. כמו כן, טוב לדעת שיש מגוון רחב של קורסים והכשרות מקצועיות בתחומים שונים, ובהחלט אפשר למצוא גם קורסים מקצועיים בכל הנוגע לקידום ושיווק ברשתות החברתיות.

 

לסיכום, הרשת החברתית, אינסטגרם, היא בין הרשתות הפופולאריות ביותר לקידום ושיווק עסקים. והיא מאפשרת להגיע לקהלים רחבים גם אם תקציב השיווק שלכם מוגבל או נמוך. כדאי לשקול רכישת עוקבים, לפחות לשלבים הראשוניים, ולאחר מכן להתחיל את הפרופיל באופן אורגני. תמיד ניתן לשלב גם קידום ממומן בתהליך השיווק, כשזו עשויה להיות אופציה נהדרת ללא מעט עסקים שונים.

נגישות